En blogg med...

...inspiration, funderingar och tips kring livsstil, kultur och samtid...

måndag 5 april 2010

Efterlysning: vattenkanna

"En vattenkanna är ett kärl för att hälla vatten, oftast på odlade växter.

Vattenkannor finns i olika storlekar - mindre för krukväxter, och större för trädgårdar.

De kan vara gjorda i allt från metall till plast och är enkla att använda." (Källa: Wikipedia).

Varför är det så svårt att hitta en snygg och funktionell vattenkanna?

Bakgrund: Jag har länge letat efter en vattenkanna till mitt hem utan resultat.

Med ljus och lykta har jag sökt i alla möjliga olika butiker, på nätet, på loppisar osv.

Kraven på vattenkannan är; att den inte ska ta för stor plats, men inte heller rymma för lite vatten. Den ska ha snygg form och färg och vara funktionell att använda. Den ska helst inte vara tillverkad i plast.

Har du något tips på var jag kan hitta min drömvattenkanna?

Sökandet efter vattenkannan kommer att kunna följas i denna blogg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar