En blogg med...

...inspiration, funderingar och tips kring livsstil, kultur och samtid...

fredag 16 juli 2010

En hyllning till Kikki


Kikki rockar!



Vad fräsch hon såg ut på allsången!



Favoritlåtar med Kikki Danielsson:

Papaya coconut
Bra vibrationer
Ge mig sol, ge mig hav
Maybe I´ll do (feat. Sulo)
Jag trodde änglarna fanns
Miss Decibel
Everyday people
Stand by your man
You don´t have to say you love me (feat. Roosarna)
Det finns en sol
Vem e de du vill ha (feat. Bettan & Lotta)
Kicki rap
Rädda pojkar

(samtliga finns på Spotify)

Mer info om Kikki hittar du här:

Ut och njut av solen nu!

2 kommentarer:

  1. "Ge mig sol, ge mig hav" är kanon?

    Gillar du inte "Som en sol"? Lugn fin låt från 1993 (börjar "En ny dag i livet").

    SvaraRadera
  2. Efter att ha lyssnat på "Som en sol" för första gången i mitt liv så tycker jag att det är en skön låt med en fin text!
    Kicki har för övrigt släppt en ny platta i år, still going strong! Personligen har jag inte lyssnat på den än, så jag har ingen uppfattning om den än så länge...

    SvaraRadera